سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشک عطرى است نیکو . بردن آن آسان و بوى خوش آن پرورنده دماغ انسان . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
پنل پیامک ، پنل اس ام اس ، پیامک صوتی ، پنل پیامک شیراز ، پنل اس ام اس شیراز ، نمایندگی پیامک ، تبلیغات صوتی ، ارسال انبوه پیامک ، تبلیغات پیامکی ، سرویس پیام کوتاه ، پنل پیامک صوتی ، پنل پیامک پیام رسون ، پنل نمایندگی ، 50001400 ، بازاریابی اس ام اسی ، بازاریابی پیامکی ، متن پیامکی ، پیامک تبلیغاتی ، کلمات کلیدی ، نمایندگی پیانمک ، نمتایندگی پیامک ، یامک صوتی ، کارت ویزیت الکترونیک ، نظر سنجی اس ام اسی ، نظرسنجی SMS ، نمایندگی پنل پیامک ، سیمکارت انبوه ، تبلیغات سیم کارتی ، برچسب ها: ارسال اس ام اس انبوه به استان کهگیلویه و بویراحمد ارسا ، برچسب ها: راهکارهای اس ام اس برای تجارت الکترونیک تجارت الکترونی ، بلک لیست مخابرات ، پنل اس ام ، اپراتور پیامکح صوتی ، پنل اس ام اس اهر پنل اس ام اس مرند پنل اس ام اس مراغه پنل اس ام ، ارسال بلک لیست ، ارسال پیامک انبوه ، اس ام اس ، اس ام اس پیامک های متنی اس ام اس یا پیامک های متنی نظر سنجی اس ا ، اس ام اس یا پیامک های متنی ، انبوه سیمکارت ، بازار یابی اس ام اسی ، پیام کوتاه ، پیام کوتاه آنلاین ، پیامک انبوه ، ÷نل اس ام اس ، پنل سیم کارت ، پیامک های متنی ، پیامکصوتی ، چرا کسب و کار شما به اس ام اس انبوه نیازمند است ، سامانه پیام کوتاه , سامانه پیام کوتاه رایگان , سامانه پیام کوتاه ، سامانه پیامک پیام رسون ، سامانه پیامکی کل کشور ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :27
بازدید دیروز :16
کل بازدید :88672
تعداد کل یاداشته ها : 438
103/1/9
9:44 ع

گزارش فارس از رژه 31 شهریور تهران و بندرعباس

رژه 21 بالستیک سپاه پس از سخنان موشکی روحانی قدر موشک‌های خود را بیشتر می‌دانیم

در مراسم رژه نیروهای مسلح در تهران، 21 موشک بالستیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مقابل جایگاه رژه رفتند.

 به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، رژه بزرگ نیروهای مسلح صبح امروز همزمان با 31 شهریور و آغاز هفته دفاع با حضور رئیس‌جمهور و فرماندهان عالیرتبه

نیروهای مسلح در جوار حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر حسن روحانی رئیس‌جمهور، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر علی شهبازی مشاور نظامی رهبری، سرلشکر

عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی

هوافضای سپاه، سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج، امیر صباحی‌فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی و امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش،

جانشین نیروی هوایی ارتش، جانشین نیروی دریایی ارتش و سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی حضور داشتند.

در این مراسم علاوه بر تجهیزات مختلف یگان‌های نمونه نیروهای مسلح، 21 فروند موشک بالستیک نیروی هوافضای سپاه از مقابل جایگاه رژه رفتند.

 

موشک ذوالفقار (4 فروند) موشک خرمشهر (1 فروند) موشک قیام (4 فروند) موشک قدر اف (2 فروند) موشک قدر اچ (2 فروند) موشک عماد (4 فروند) موشک سجیل

(4 فروند) از جمله سامانه‌های به نمایش درآمده بودند.

موشک بالستیک عماد

موشک بالستیک خرمشهر

موشک بالستیک ذوالفقار

موشک بالستیک قیام

 

رژه 21 فروند موشک بالستیک سپاه و سخنان رئیس جمهور در این مراسم در دفاع از توان موشکی، اقتدار نیروهای مسلح را به نمایش گذاشت.

 

"روحانی با بیان اینکه آنها می‌گویند که ما از سلاح‌های دفاعی و موشک‌های خود دست برداریم و آنها را کنار بگذاریم و به تعبیر خودشان ما را از دخالت در منطقه منع

می‌کنند، گفت:‌ ایران نه تنها سلاح‌های دفاعی و موشک خود را کنار نمی‌گذارد، بلکه روز به روز بر قدرت دفاعی خود خواهد افزود.

رئیس جمهور اظهار داشت: اینکه آنها از موشک‌های ما عصبانی هستند به معنای آن است که امروز تأثیرگذارترین سلاح ما موشک است پس با این سخن آنان ما قدر

موشک‌های خود را بیشتر می‌دانیم."

در جریان برگزاری رژه بندرعباس نیز، 9 فروند جنگنده F-4  فانتوم و 4 فروند میراژ از نیروی هوایی ارتش و 6 فروند سوخو 22 به همراه 4 فروند توکانو و 3 فروند Y-12 از

سپاه پاسداران بر فراز منطقه خلیج فارس رژه رفتند.

انواع هواپیمای های بال ثابت گشت دریایی ازجمله فوکر27 فرندشیپ و بالگردهای AB-212، SH-3D از یگان هوادریای ارتش و سپاه نیز در این برنامه حاضر بودند

.

همچنین یگان‌های شناوری سطحی و زیر سطحی و یگان‌های هوا و دریای نیروهای دریایی ارتش و سپاه به سر فرماندهی شناور شهید ناظری نیروی دریایی سپاه

پاسداران در آبها‌ی نیلگون خلیج فارس از مقابل جایگاه رژه رفتند.

در این رژه موشک‌های دریایی هرمز، خلیج فارس، نور، قادر، نصر و موشک بالستیک ذوالفقار نیز به نمایش درآمدند.

 


  
  

 

گفت‌وگو با معترضی که نشست ضدایرانی را بر هم زد

این عربستان است که تهدید جهانی به شمار می رود


فعال ضدجنگی که با اعتراض جنجالی‌اش سخنرانی ضدایرانی مسئول کارگروه ایران در دولت آمریکا را مختل کرد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت بر خلاف آنچه واشنگتن وانمود می‌کند، هدف تحریم‌ها آسیب رساندن به مردم ایران است.

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس: روز چهارشنبه «برایان هوک» رئیس کارگروه ایران در دولت آمریکا در نشستی به میزبانی «هادسن» شرکت کرد و بار دیگر علیه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران سخنرانی کرد.

در حالی که سخنرانی هوک پایان یافته و او برای پاسخ به سوالات شرکت‌کنندگان در نشست آماده می‌شد، «مدئا بنجامین» فعال شناخته‌شده ضدجنگ که در سالن حضور داشت، در اقدامی که بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشته و عملا نشست را تحت تأثیر قرار داد، روی صحنه رفت و با فریاد، به سیاست‌های واشنگتن در قبال ایران اعتراض کرد.

او از تلاش آمریکا برای فضاسازی علیه ایران صحبت کرد و گفت بر خلاف آن واشنگتن می‌گوید، این عربستان سعودی یعنی متحد آمریکا است که تهدیدی برای جهان به شمار می‌آید. او به جنگ یمن هم اشاره کرد و گفت آمریکا در حالی ایران را مقصر معرفی می‌کند که این بمب‌های سعودی است که دارد غیرنظامیان را در یمن می‌کشد.

نهایتا مسئولان هادسن به زور و با گرفتن دست و پای او، این زن را از سالن بیرون کردند. هرچند در پخش زنده اعتراضات بنجامین دیده شد، اما در فیلمی که این موسسه بعدا از نشست منتشر کرد، اعتراضات بنجامین سانسور شده است.

عصر پنج‌شنبه «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات هوک درباره توافق هسته‌ای، ویدئوی اعتراض بنجامین را منتشر کرد و گفت آمریکا کسانی را که خواهان صلح هستند، به سخره می‌گیرد. (جزئیات بیشتر)

با توجه به بازتاب اقدام بنجامین، خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس در مصاحبه با او، نظرش در مورد سیاست آمریکا در قبال ایران و همچنین رفتار موسسه هادسن را جویا شد.

او در این مصاحبه با ابراز تأسف از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، گفت کاخ سفید در تلاش است تا بر حجم خصومت با ایران افزوده و مردم آمریکا را از ایران بترساند. وی مانند آنچه در جلسه موسسه هادسن فریاد زد، عربستان را بزرگترین حامی تروریسم در جهان توصیف کرد و گفت تفکراتی که ریاض در جهان پخش کرده به گسترش تروریسم منجر شده است.

بنجامین که سال‌هاست در زمینه مبارزه با ماجراجویی خارجی دولت آمریکا فعالیت می‌کند و گروه متبوعش یکی از شناخته‌شده‌ترین جنبش‌های ضدجنگ در آمریکا به شمار می‌آید، هدف تحریم‌های آمریکا علیه ایران را آسیب رساندن به مردم ایران خواند و گفت: «این تحریم‌ها طراحی شده‌اند تا آنقدر از لحاظ اقتصادی به ایران فشار آورند که مردم این کشور را علیه حکومت بشورانند. نتیجه آن چه خواهد بود؟ هرج و مرج، نظیر آنچه امروز در لیبی در جریان است.»

او که در توضیح تأخیر در پاسخ به سوالات ارسالی خبرنگار فارس گفته بود بدنش بر اثر برخورد خشونت‌آمیز نیروهای انتظامی نشست کوفته شده است، رفتار این موسسه را «ریاکارانه» توصیف کرد و گفت این موسسه و دولت آمریکا مردم ایران را به اعتراض تشویق می‌کنند، اما خودشان حتی ویدئوی اعتراض در نشست را پاک می‌کنند، «گویی که چنین چیزی اتفاق نیافتاده است.»

متن کامل این مصاحبه در ادامه آمده است:

فارس: لطفا کمی درباره دلایل اعتراض خود در این نشست به ما بگویید.

بنجامین: اینکه رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ ایالات متحده را از توافق هسته‌ای، یعنی توافقی که نتیجه‌بخش بود و می‌توانست در موضوعات مختلف به روابط بهتر با ایران منجر شود، خارج کرد، باعث تأسف من است. این دولت، برعکس، دارد توجهیات تازه‌ای سر هم می‌کند تا ایران را به دشمن ما بدل کرده و مردم آمریکا را از ایران بترساند. این مضحک است.

فارس: آقای هوک و دیگر مقام‌های آمریکایی تصویری از جهان ترسیم می‌کنند که گویی عامل تمام مشکلات جهان ایران است. آیا این تصویر دقیقی است؟

بنجامین: دولت ایالات متحده ایران را دولت پیشتاز در حمایت از تروریسم می‌خواند. اما من می‌گویم [حامی دولتی تروریسم] عربستان سعودی است که در حال تکثیر نسخه‌ای تحریف‌شده از اسلام، یعنی وهابیت متعصب، در سرتاسر جهان است و با این کار زمینه ایدئولوژیک داعش و القاعده را فراهم می‌کند.

همچنین، باید به یاد بیاوریم که از 19 هواپیماربای حمله سال 2001 به مرکز تجارت جهانی، 15 نفر سعودی بودند. هیچ کدام از آن‌ها از ایران نبودند. تا حالا هیچ فرد ایرانی‌ای در خاک ایالات متحده حمله تروریستی انجام نداده است. این در حالی است ایالات متحده در سرتاسر خاورمیانه مرگ و خرابی به بار آورده است.

فارس: ایالات متحده بعد از ترک برجام تحریم‌ها علیه ایران را احیا کرده، اما می‌گوید به دنبال تغییر نظام ایران نیست و قصد هم ندارد به مردم ایران آسیب بزند. آیا این ادعاها صادقانه است؟

بنجامین: نه. این تحریم‌ها برای آسیب زدن به مردم ایران طراحی شده‌اند. آن‌ها طراحی شده‌اند تا آنقدر از لحاظ اقتصادی به ایران فشار آورند که مردم این کشور را علیه حکومت بشورانند. نتیجه آن چه خواهد بود؟ هرج و مرج، نظیر آنچه امروز در لیبی در جریان است.

فارس: می‌خواهم از شما درباره واکنش موسسه هادسن به اعتراضتان سوال کنم. آن‌ها ویدئوی اعتراض شما را سانسور کردند و مجری برنامه هم از شما با عنوان «دوست کوچک ما» یاد کرد. به نظر می رسد که آن‌ها از اعتراض شما عصبانی هستند. برخورد آن‌ها را چطور توصیف می‌کنید؟

بنجامین: جالب است که دولت ایالات متحده و موسساتی نظیر هادسن ایرانی‌ها را به اعتراض تشویق می‌کنند، اما خودشان تلاش می‌کنند از اعتراض در داخل [آمریکا] جلوگیری کنند. اینکه هادسن تا آنجا پیش رفته که ویدئوی این اعتراض را پاک می‌کند، گویی که چنین چیزی اتفاق نیافتاده، واقعا ریاکارانه است.

فارس: در پایان اگر نکته‌ دیگری دارید بفرمایید.

بنجامین: وقتی به خاورمیانه امروز نگاه می‌کنم، واقعا دلم می‌شکند. این هم رنج، مرگ و آشوب. ما باید هرآنچه در توان داریم برای جلوگیری از وقوع جنگ جدید و پایان دادن به جنگ‌هایی که الان در جریان است، انجام دهیم. ما باید با ایران کار کنیم. نه جنگ و نه تحریم. جهان خواهان صلح است.

 


  
  

اولین اس ام اس جهان


÷نل اس ام اس



برجسته ترین نشانه در 140 سال گذشته از زمان اختراع تلفن در روزهای خاصی در دسامبر 1992 بود. در هفته اول ماه جاری یک مهندس نرم افزار Vodaphone 22 ساله به نام نیل پاپوورت اولین پیام کوتاه  را در جهان فرستاد. این بدان معناست که در این هفته SMS (سرویس پیام کوتاه) 22 سالگرد خود را جشن می گیرد.

با این حال، به رغم وزن و اندازه قابل توجه، در آن زمان تلفن های همراه هنوز برای ارسال متن پیامکی مجهز نبودند، بنابراین اولین اس ام اس از یک صفحه کلید به تلفن همراه ارسال شد. پیامی که در آن وجود داشت، چیزی است که ما هم امروز به همدیگر می فرستیم: "عیدتان مبارک".

این پیام تاریخچه ارتباطات مخابراتی را تغییر داد و شروع به تهدید به برتری تلفن همراه قدیمی کرده است. با این حال، بسیاری از مردم یک تماس خوب را بجای اس ام اس ترجیح میدهند. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا پیام صوتی بهتر از ارسال پیامک است.

 هنگام صحبت کردن در تلفن، نمیتوانید اشتباه یا سوء تفاهم کنید

بعضی ها پیامک صوتی موثرتر از ارسال نامه به آنها است. هنگامی که شما یک پیام را تایپ می کنید، نمی توانید ظرافت و گیرائی را که تن خاص  صدا تولید میکند  به وجود آورید، اغلب معانی متعددی در این تفاوت ها وجود دارد، در درک آن  و نه در مورد گاهی اوقات باید تعدادفراوانی پیام کوتاه ارسال کرد تا شخص مورد نظر متوجه معنی پیام شود . به علاوه، همیشه می توان ساده تر و سریع تر از توضیحات بیشتر در پیامک تنها با یک پیامک صوتی خیلی راحتر وآسانتر ، شخص را متوجه منظورتان کنید.

2. تماس بهترین راه برای به اشتراک گذاشتن چیزی خاص و یا مهم است.

فکر کنید پنل پیامک صوتی رایگان چقدر ارزان تر خواهد بود. بجای ارسالهای فراوان پیامک می توانید تا چند ساعت در هزینه تلفن تلفن صرف کنید. با توجه به زمان برای برقراری تماس نشان می دهید که شما برای دیگران اهمیت قائل هستید و آنها برای شما مهم هستند، و آنچه که می خواهید برای برقراری ارتباط نیز بسیار مهم است.

تماس بسیار شخصی تر از پیام کوتاه است و همیشه مفید است وقتی که شما باید اطلاعات واخبار مهمی را به شخصی که از شما دوراست بدهید وزمان برایتان مهم است ، سامانه پیامک صوتی پیام رسون شما را در اطلاع رسانی های مهم و حیاتی یاری میکند.

3. تماس تلفنی در زمان واقعی انجام می شود.

آیا شما فقط زمانی که فردی متن پیامکی را میخواند وجواب میدهد دوست دارید؟اما شاید آنها بعد از ساعت ها پاسخ دهند، شما را در انتظار،متعجب و بی قراری میگذارند ،بعضی هم دریافت پیامک را کنسل میکنند زیرا آنها بیش از حد پر مشغله هستند، نمی خواهند بیش از حد به تلفن های خود متصل شوند، و به سادگی هشدار SMS را نمی شنوند.

پیام رسان صوتی و تبلیغات صوتی همیشه یک راه حل سریع و کارآمد است که می توانید برای مسائل حساس زمانبندی استفاده کنید. همچنین هنگام استفاده از اپراتور پیامک صوتی به راحتی میتوانید با مخاطب ارتباط برقرار کنید.

 4. تماس صمیمیت یک مکالمه واقعی را به شما می دهد.

صدا وتن صدا همیشه چیزی بسیار خاص است، خیلی بیشتر، از چیزی که فکر میکنید برای مثال متون  ارسالی هرگز نمی تواند لبخندرا بر لیان یکی از عزیزان یا دوستانتان بیاورد آنطور که باشنیدن صدای شما خود به خود خنده و آرامش بر آنها مستولی میگردد.

همچنین، تماس های طولانی که شما در روز تعطیل انجام می دهید برای رسیدن به خویشاوندان خود، هرگز نمی توانید با پیام کوتاه جایگزین کنید. اپراتور پیامک صوتی رایان سپهر خاورمیانه این را برای شما آسان می کند، زیرا این امکان را به شما می دهد تا انواع مختلفی از راه حل ها را برای تماس در هر نقطه از جهان با قیمت های مناسب فراهم کنید.

5. در طبیعت ما صحبت کردن با یکدیگر است.

ما انسانها با نیاز به ارتباط و با غریزه صحبت می کنیم. داشتن مکالمات به ما چیزهای زیادی می دهد که پیامک نمی تواند بدهد. اما به ما می آموزد که به سرعت فکر کنیم، برای کنترل واکنش هایمان، و ارتباط برقرار کردن با دیگران. صحبت کردن نیز به ما کمک می کند تا یکدیگر و همچنین خودمان بهتر بشناسیم.

پنل اس ام اس با برخورداری از اپراتور پیام صوتی و اپراتور صوتی و نمایندگی پیامک صوتی به همراه  پنل پیامک با تعرفه پیامک صوتی باهزینه ای بسیار کم درخدمتت شما عزیزان که بهترینها رامیخواهید میباشد.


 


  

فارس از چرایی بازگشت رئیس پیشین بانک مرکزی به دولت گزارش می‌دهد

ردپای یک اقدام «روحانی» برای مصونیت بخشی به «سیف»

 

 

با آغاز روند ایجاد التهاب در بازار ارز و سکه بسیاری از نگاه‌ها به سمت ولی الله سیف به عنوان تصمیم گیرنده اصلی در این بازار رسید. علی رغم جدایی وی از پاستور او مجددا با تصمیم روحانی به نهاد ریاست جمهوری بازگشت!

 

حوزه دولت خبرگزاری فارس، رضا اعرابی ـ حسن روحانی رئیس جمهور در بیست و دومین روز از آخرین ماه تابستان طی حکمی «ولی الله سیف» را به عنوان «مشاور رئیس جمهور در امور پولی و بانکی» منصوب کرد. این اقدام تنها پس از 50 روز از اخراج رئیس پیشین بانک مرکزی توسط روحانی کلید خورد که با حکمی دیگر سیف را از پاستور به بیرون راهنمایی کرده بود!

سوم مردادماه سال جاری بود که رئیس قوه مجریه عبدالناصر همتی را به سمت «رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» منصوب کرد و عذر سیف را پس از قریب به 5 سال از این پست خواست. اما کارنامه سیف در دوران تصدی این سمت دارای فراز و نشیب‌های بسیاری بود. او با دلار در ریل 3 هزار تومان به کرسی خود سلام کرد اما در حالی از پله‌های ساختمان میرداماد پایین می ‌آمد که نرخ دلار در ریل 14 هزار تومان سیر می‌کرد. 

با آغاز التهاب در بازار ارز و سکه  پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 روند چالشی در اقتصاد کشور آغاز شد و دولت نیز بدون توجه به نقد‌ کارشناسان و اعتراض مردم در دیماه همان سال به کار خود ادامه داد اما با شروع سال جدید و تنها پس از بیست و یک روز از سال 97 مجلس در جلسه علنی خود با حضور سیف و با اعتراض نمایندگان ملت به ضعف عملکردی بانک مرکزی به عنوان متولی تامین و مدیریت ارز کشور تشکیل جلسه داد . در این جلسه نمایندگان بارها خواستار استعفای وی شدند اما دولت و سیف تاکید بر ادامه همکاری با هم داشتند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به موازات ادامه تصمیمات اشتباه رئیس کل بانک مرکزی تصمیم به وارد شدن به میدان گرفتند. سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، از ارسال نامه بیش از 160 نمایندگان مجلس به روحانی خبر داد و گفت: نمایندگان در این نامه از رئیس‌جمهور خواستار تغییر ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی از این سمت شدند.

*دفاع تمام قد روحانی از رئیس پیشین بانک مرکزی

علی رغم نظر کارشناسان، خواست مردم و نمایندگان ملت اما سیف کما فی السابق به کار خود در بانک مرکزی ادامه داد و در عین حال هر روز سعی ‌می‌کرد به نوعی افزایش نرخ دلار را از بانک مرکزی به سمت نهادها، سازمان‌ةا و حتی وزارت‌خانه‌های دیگر سوق دهد.

ولی‌الله سیف پیشتر افزایش نرخ ارز را کار دشمنان دانسته بود آنجا که وی در جلسه علنی سه شنبه 21 فروردین ماه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:« عوامل غیراقتصادی و اطمینان نداشتن به آینده در تلاطم نرخ ارز موثر است. حجم بالای نقدینگی یکی از عوامل نگرانی است که تا این لحظه اثر آن بر بازار کنترل شده و درخصوص نرخ ارز نیز عوامل غیراقتصادی و اطمینان نداشتن به آینده موثر است. متاسفانه دشمنان از خارج از مرزها و به شکل های مختلف بر این موضوع دامن می‌زنند و در تلاشند تا شرایط را برای ملت سخت تر کنند. به رغم گشایش در روابط بانکی بعد از برجام، هنوز ارتباطات بانکی نرمال نیست و مجبور هستیم از ظرفیت این مراکز برای رفع مشکلات استفاده کنیم.».

*سیف: نمی‌دانم چه کار کنم

همچنین در این باره یک خبر نشان از اوج ضعف مدیریت رئیس کل پیشین بانک مرکزی داشت. محمدمهدی بهکیش رئیس ICC     در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران به موضوع عدم توانایی سیف در اداره بانک مرکزی اشاره و گفت:  «دیروز خدمت آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی بودم که به من گفت، نمی‌دانم چه کار کنم.»

این ماجرا تا جایی پیش رفت که عواملی چون غول نقدینگی، عدم توانایی در کنترل بازار پولی و بانکی کورسوی تغییرات در دولت را به دنبال داشت اما در آن طرف میدان روحانی با بی‌توجهی به دغدغه نمایندگان، مردم و کارشناسان این حوزه، همچنان از سیف حمایت می‌کرد و همین مسئله نیز به پیچیده تر شدن پرونده ارزی و بازار سکه کمک کرد.

 


*سیف بدون سمت مشاوره‌ای پاستور را ترک کرد

بالاخره با فشار نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روند رو به رشد قیمت ارز و سکه چهارشنبه سوم مردادماه رئیس جمهور در حکمی سیف را به طور رسمی برکنار و همتی را جایگزین وی کرد . در همین روز روحانی در جلسه هیات دولت در مورد این تغییر و تحولات بیان داشت: « از آقای سیف بخاطر زحمات پنج ساله گذشته قدردانی می‌نماییم. ایشان به خوبی به وظیفه خود عمل کردند و تلاش زیادی در مبارزه با فساد در زمینه مؤسسات غیرمجاز انجام دادند و نام ایشان در این عرصه در تاریخ ایران ماندگار خواهد بود. سیف با همه توان در مسیر مبارزه با فساد گام برداشت: علت اینکه برخی‌ها از سیف ناراحتی دارند، بخاطر مقابله ایشان با فساد است. در دولت یازدهم نیز جزو افرادی بود که تلاش کرد تا تورم را کنترل کنیم و اینکه در حدود 3 سال، تورم تک رقمی داشتیم، آقای سیف در این زمینه سهم و نقش مؤثری داشتند.»

در این روز یک نکته کلیدی وجود داشت. رسم نا نوشته در دولت بر این بوده که هر کسی از سمت خود کنار رفته و یا کنار گذاشته شده است به عنوان مشاور و یا هر سمتی از این جنس در پاستور باقی می‌ماند اما در این مورد به دلیل حجم بالای انتقادها از عملکرد مدیریتی ولی‌الله سیف، روحانی حتی حاضر نشد با حکم مشاورت برای خود هزینه ایجاد کند و سیف همان روز برای همیشه دولت را رها کرد.

پس از آن برخی اخبار ضد و نقیض در فضای مجازی از بازداشت سیف به گوش می‌رسید اما هر هفته روزهای جمعه، سیف در صف اول نماز جمعه تهران شرکت می‌کند که شاید با این اقدام پیامی را از آنجا مخابره نماید؛ «من بازداشت نیستم»!

 

همه این‌ها پایان ماجرای سیف نبود. با گذشت زمان رد پای او در پرونده عریض و طویل ارزی مشاهده شد و با خبر بازداشت احمد عراقچی معاون ارزی‌اش در بانک مرکزی وارد مراحل جدیدی شد. « تعیین نرخ ارز به دستور معاون اقتصادی رئیس جمهور(محمد نهاوندیان) بوده» این نقل قول سیف به سرعت فضای رسانه‌ای را درگیر خود کرد که با همان سرعت نهاد ریاست جمهوری به اشکال مختلف آن را کذب دانست لکن هنوز در مجامع و مباحث مختلف در این مورد صحبت می‌شود و بسیاری معتقدند علی رغم انکار این سخن، در واقعیت چنین مساله‌ای وجود داشته و اصولا تیم اقتصادی دولت نقش تاثیر گذاری بر التهاب ارزی دارد و سیف به تنهایی مسئول چنین خرابه‌ای نبوده است.

*ردپای سیف در بحران ارزی از نگاه اژه‌ای

محسنی اژه‌ای در برنامه نگاه که به طور مستقیم از صدا و سیما در حال پخش بود به سرشاخه‌های بحران ارزی اشاره کرد و خبر از مورد تحقیق  قرار گرفتن رئیس پیشین بانک مرکزی داد. سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: « ما از افراد پایین‌تر به دانه درشت‌ها و به نقطه مرکزی می‌رسیم‌. اکنون ما از طریق دلال‌ها به افراد بالاتر رسیدیم‌. مثلا از دلالی در کف سبزه میدان به مظلومین و از وی به عراقچی و از او به سیف می‌رسیم. معاون ارزی بانک مرکزی مورد تحقیق قرار گرفت و رئیس بانک مرکزی هم مورد تحقیق قرار گرفت اما بازداشت نشد که این تحقیقات ادامه دارد و کشف شد فساد وجود دارد و توضیحات پذیرفته نشد.» 

*بازگشت به پاستور با گل به خودی روحانی 

تنها 5 روز پس از اظهارات سخنگوی قوه قضائیه نگذشته بود که به ناگاه  رئیس جمهور تصمیم می‌گیرد از سیف در نهاد ریاست جمهوری که پنجاه روز  پیش خودش او را از آنجا بیرون کرده بود بازگرداند و از خدمات این مدیر تحت عنوان « مشاور رئیس جمهور در امور پولی و بانکی»استفاده کند. این اقدام در حالی بود که بطور رسمی یک مقام بلند پایه قوه قضائیه از نام سیف جهت حضور در دادگاه پرده برداشت و این شائبه را مطرح می‌کرد که این مقام سابق بانک مرکزی برای تحقیقات در پرونده فساد ارزی پله‌های دادگاه را بالا و پائین می‌کند.

ماجرای تخلفات ارزی بانک مرکزی با مدیریت سیف در نابسامانی‌های بازار به شکلی بود که رهبر انقلاب نیز به صراحت از عملکرد مسئولان مربوطه در موضوع واگذاری ارز انتقاد کردند.

ایشان 22 مرداد در دیدار با مردم تاکید کردند: « ارز را یا سکّه را وقتی که به‌صورت غلط تقسیم می‌کنند، این دو طرف دارد: یکی آن که می‌آید این را می‌گیرد و مثلاً فرض کنید قاچاقچی است یا به قاچاقچی می‌فروشد؛ یکی آن که این را می‌دهد. ما همه‌اش داریم دنبال آن کسی که «می‌گیرد» می‌گردیم -مفسد اقتصادی، قاچاقچی- درحالی‌که تقصیر عمده متوجّه آن کسی است که «داد»؛ او را باید دنبال کرد. در این کاری که اخیراً قوّه‌ی قضائیّه شروع کرده که کار درستی است، دنبال این هستند.» 

آنچه مسلم است سیف انتهای ریسمان رسیدن قوه قضائیه به متهمین اصلی مشکلات ارزی در کشور نیست و این زنجیر ادامه‌اش شاید در جای دیگری بالاتر از کرسی ریاست بانک مرکزی باشد اما با این اقدام رئیس جمهور در انتصاب سیف شاید این پرونده به قبل از حلقه‌ای بنام سیف قطع شود و دست دستگاه قضا را برای همیشه تا رسیدن به هدف نهایی خود بسته بگذارد. اما این انتخاب  سوالات زیادی را در ذهن مردم بوجود آورد. اگر سیف مسئول حداقل بخشی از مدیریت غلط بازار ارز و سکه نبود چرا برکنار شد و اگر دارای نقشی در این بین داشته چطور مجددا به عنوان مشاور  رئیس جمهور در امور پولی و بانکی منصوب شد.

سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که چطور در این مدت پنجاه روز از کنار گذاشتن سیف، پاستور به دنبال بازگشت او نبوده و تنها در نماز جمعه‌های تهران تصویرش موجود است اما به ناگاه پس از 5 روز از اظهارات اژه‌ای مجددا وی برای فعالیت اقتصادی به تیم دولت باز می‌گردد.

انتهای پیام/

 


  
  

بر اساس اذعان اعضای جدا شده فرقه رجوی مطرح شد 

جزئیات به‌کارگیری منافقین برای ایجاد آشوب در ایران با دستور روزانه در فیس‌بوک و توئیتر و تلگرام

تحلیلگران فضای مجازی و اعضای جداشده گروهک منافقین می‌گویند این گروهک تیمی از کاربران فضای مجازی ایجاد کرده که با ربات‌های تلگرامی و توئیتری و دریافت دستورالعمل‌های روزانه، موج‌های هشتگی علیه ایران به راه می‌اندازند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری الجزیره در گزارشی، ضمن مصاحبه با تحلیل‌گران سیاسی و عناصر جدا شده از گروهک تروریستی منافقین، به پشت پرده راه افتادن طوفان‌های توئیتری و ترند شدن هشتگ‌های معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

در این گزارش ابتدا به تعلیق شدن حساب‌های طرفداران نظام جمهوری اسلامی ایران در فیسبوک و توئیتر به اتهام انتشار مطالب نادرست اشاره شده و آمده: «ایران به جرگه کشورهای استفاده‌کننده از بستر اینترنت برای بی‌ثبات کردن کشورهای متخاصم پیوسته است.»

الجزیره نوشته: «در همین حال، مخالفان دولت تهران، با دستکاری اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی، کمپینی گسترده در این فضا به راه انداختند و بسیاری از تحلیل‌گران با واکاوی دشمنان ایران، در پی سرنخی برای یافتن افراد پشت پرده این کمپین بودند.»

یک خبرنگار نشریه «نیو امریکا» گفته: «نقطه عطف واقعی، انتخاب (دونالد) ترامپ بود. وقتی مشخص شد که خصومت با ایران (در دولت جدید آمریکا) بالا می‌گیرد، به ناگاه حساب‌های کاربری زیادی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد شد؛ حساب‌هایی متعلق به افراد بی‌نام که همگی فضای ذهنی مشابهی داشتند و با اختلافی بسیار جزئی، همگی یک خط را در نوشته‌های خود دنبال می‌کردند.»

توئیتر هیچ‌گاه مبنای خود برای «دروغ‌پراکن» بودن حساب‌های حامی جمهوری اسلامی ایران را علنی نکرد ولی «مارک آونز» استاد دانشگاه «اِگزتر» انگلیس، با بررسی نحوه عملکرد حساب‌های دارای عملکرد و رویه خبری یکسان، به نتیجه‌ای متفاوت با توئیتر و فیسبوک رسیده است.

آونز می‌گوید گاهی برای تأثیرگذار بودن در فضای مجاری، برخی به ایجاد تعداد زیادی حساب کاربری در یک بازه زمانی کوتاه و استفاه از ربات‌ روی می‌آورند. وی گفته: «اکثر حساب‌هایی که هشتگ‌های #ایران_را_آزاد_کنید و #تغییر_رژیم_ایران را از اواخر دسامبر (اوایل دی 96) تا مِِی توئیت می‌کردند، در یک بازه زمانی چهار ماهه ایجاد شدند. این بدان معناست که استفاده زیاد از این هشتگ‌ها، نشان‌دهنده این است که آنها توسط ربات‌ها توئیت می‌شوند.»

الجزیره نوشته که اکثر حساب‌های توئیتری مخالف نظام ایران «به گروه مجاهدین خلق (منافقین) علاقه نشان می‌دادند.» شبکه خبری الجزیره برای راستی‌آزمایی این مسئله تلاش می‌کند با کادر رهبری منافقین تماس بگیرد ولی آنها از مصاحبه سرباز می‌زنند.

«حسن حیرانی» عضو سابق این گروهک تروریستی در مصاحبه با «لیسنینگ پست» گفته: «مجموعاً چندین هزار حساب کاربری توسط هزار تا هزار و پانصد نفر از اعضای سازمان اداره می‌شود. این حساب‌ها به خوبی سازمان‌دهی شده‌اند و مدیرانشان، دستورالعمل‌های مشخصی برای آنچه باید انجام دهند دریافت می‌کنند.»

«حسن شهبازی» از دیگر اعضای جداشده از منافقین، با شفافیت بیشتری از فعالیت‌های این حساب‌های توئیتری و فیسبوکی برای دامن زدن به آشوب‌های دی ماه 96 پرده برداشته و گفته: «برای فعال شدن هشتگ‌ها، به ما گفته می‌شد که دقیقا روی چه هشتگی کار کنیم. کار ما این بود که با جستجوی ویدئوهای اعتراضات و نشر و بازنشر آنها، کامنت‌های خودمان را در ذیل همان ویدئوها پخش کنیم.»

وی در ادامه گفته: «ما به صورت روزانه، دستورالعمل‌هایی برای تمرکز بر روی مسائل جاری ایران دریافت می‌کردیم، مسائلی مانند بالا رفتن قیمت‌ها، بیکاری و فقر. ما باید با استفاده از توئیتر، توجه جهانیان را به این مسائل جلب می‌کردیم و به هر طریقی، جمهوری اسلامی را مقصر نشان می‌دادیم. این وظیفه روزانه ما در فضای مجازی بود.»

گفتنی است، این گزارش الجزیره در توئیتی که توسط محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران منتشر شده نیز مورد استناد قرار گرفته است.

 


97/6/26::: 3:17 ع
نظر()
  
  
   1   2   3   4   5      >