سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیورهای دنیا، خردهای ناتوان را تباه می سازد [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
پنل پیامک ، پنل اس ام اس ، پیامک صوتی ، پنل پیامک شیراز ، پنل اس ام اس شیراز ، نمایندگی پیامک ، تبلیغات صوتی ، ارسال انبوه پیامک ، تبلیغات پیامکی ، سرویس پیام کوتاه ، پنل پیامک صوتی ، پنل پیامک پیام رسون ، پنل نمایندگی ، 50001400 ، بازاریابی اس ام اسی ، بازاریابی پیامکی ، متن پیامکی ، پیامک تبلیغاتی ، کلمات کلیدی ، نمایندگی پیانمک ، نمتایندگی پیامک ، یامک صوتی ، کارت ویزیت الکترونیک ، نظر سنجی اس ام اسی ، نظرسنجی SMS ، نمایندگی پنل پیامک ، سیمکارت انبوه ، تبلیغات سیم کارتی ، برچسب ها: ارسال اس ام اس انبوه به استان کهگیلویه و بویراحمد ارسا ، برچسب ها: راهکارهای اس ام اس برای تجارت الکترونیک تجارت الکترونی ، بلک لیست مخابرات ، پنل اس ام ، اپراتور پیامکح صوتی ، پنل اس ام اس اهر پنل اس ام اس مرند پنل اس ام اس مراغه پنل اس ام ، ارسال بلک لیست ، ارسال پیامک انبوه ، اس ام اس ، اس ام اس پیامک های متنی اس ام اس یا پیامک های متنی نظر سنجی اس ا ، اس ام اس یا پیامک های متنی ، انبوه سیمکارت ، بازار یابی اس ام اسی ، پیام کوتاه ، پیام کوتاه آنلاین ، پیامک انبوه ، ÷نل اس ام اس ، پنل سیم کارت ، پیامک های متنی ، پیامکصوتی ، چرا کسب و کار شما به اس ام اس انبوه نیازمند است ، سامانه پیام کوتاه , سامانه پیام کوتاه رایگان , سامانه پیام کوتاه ، سامانه پیامک پیام رسون ، سامانه پیامکی کل کشور ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :35
بازدید دیروز :28
کل بازدید :89680
تعداد کل یاداشته ها : 444
103/2/12
4:24 ع

حرف های روحانی ، قانونی نیست.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اظهارات اخیر روحانی که گفته نمی‌توان تصمیم‌گیری درباره لوایح مصوب مجلس و دولت را به دست جمعی 20 الی 30 نفره سپرد ، واکنش نشان داد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، در نشست خبری که ظهر امروز (شنبه 11 اسفند) برگزار شد ، در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور گفته است که نمی‌توان تصمیم‌گیری درباره لوایح مصوب مجلس و دولت را به دست جمعی 20 الی 30 نفره سپرد ، گفت : این حرف ، حرف دوستانه‌ای نیست و حرف قانونی هم نیست. موضع قانونی به یک نفر یا 30 نفر ارتباطی ندارد و اگر قانون به جمعی اختیار داده باشد که تصمیمی را در چارچوب قانونی مشخص بگیرد ، دیگر سایر موضوعات اهمیتی ندارد.

وی افزود : اعضای هیئت دولت کم جمعیت‌تر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند و اگر بنا باشد بر اساس این اظهارات رئیس جمهور عمل شود ، پس ایشان نیز یک نفر است و نمی‌شود که نظرات یک نفر را مبنای بسیاری از حرکات کشور قرار داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : تا کنون چندین جلسه در مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص بررسی لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو ، که از سوی مجلس به مجمع تشخیص آمده ، برگزار شده است.

وی افزود : در این جلسات  ابعاد مختلف این لایحه ازجمله مسائل امنیتی و اقتصادی در مورد پالرمو بحث شده و اعضای مجمع و نمایندگان دولت و مجلس  نظرات خود را اعلام کردند.

رضایی گفت: از آنجا که مصوبه CFT به تازگی به مجمع ارجاع شده و به دلیل همپوشانی و ملاحظاتی که بین لوایح پالرمو و CFT وجود دارد ، مقرر شد بررسی لایحه پالرمو با تاخیر صورت بگیرد تا کارشناسان مربوطه به بررسی  CFT نیز با دقت بپردازند که این پیشنهاد با استقبال نمایندگان دولت و مجلس نیز همراه شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه  ادامه بررسی بر روی این دو لایحه در جلسات سال آینده مجمع در دستور کار قرار می‌گیرد ، تاکید کرد : در بررسی های آینده قطعا رفتار کار گروه  FATF نیز مورد توجه قرار می‌گیرد ، زیرا این کارگروه در آخرین گزارش خود از سویی اقدامات ایران را تحسین کرده و از سوی دیگر ابهاماتی را به اقدامات ایران وارد کرده است. بنابراین هرچه رفتار FATF سازنده تر باشد در نظر مجمع نیز  تاثیر بیشتری خواهد داشت. 

وی با انتقاد از رفتار اروپایی‌ها در اجرای تعهداتشات در برجام گفت : اروپایی ها در این ماه‌های اخیر نتوانستند رضایت ایران را در اجرای تعهدات برجامی جلب کنند و قطعا این موضوع نیز در نظر اعضای مجمع تاثیر خواهد داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اظهار نظرهایی که درباره تاخیرها در بررسی مجمع در پیوستن به پالرمو مطرح می‌شود ، گفت : لازم است به دیپلماسی فرصت داده شود و از سوی دیگر باید طرف مقابل هم ضمانت‌هایی به ایران بدهد. 

وی ادامه داد : اینکه برخی تاخیرات مجمع را مورد انتقاد قرار می‌دهند، درست نیست. هرچه تصمیمات عجولانه باشد ممکن است منجر به تصمیمی ناپخته شود. نمی‌شود ایران یک طرفه گام‌هایی را بردارد ولی طرف مقابل گامی برندارد. منتقدان تاخیرها به بیانیه FATF الان به بیانیه نگاهی بیاندازند مشاهده کنند که تاخیرها لزوما به زیان منافع ملی نیست.

رضایی خاطرنشان کرد : اعضای مجمع تشخیص مصلحت جز به منافع و معیشت مردم به چیز دیگری نمی‌اندیشند و به این کنوانسیون‌ها با این دید نگاه می‌کنیم که آیا منافع مردم را تامین می‌کند یا خیر.

وی درپاسخ به پرسشی مبنی بر مانور رسانه‌های بیگانه درباره FATF گفت : شرایط ما با دیگر کشورها یکی نیست و باید همه کارشناسان نظر دهند. شاید اگر ما هم تحریم نبودیم به شکل دیگری کار کارشناسی درخصوص FATF را انجام می دادیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رای گیری عمومی از مردم درخصوص پیوستن به FATF ، تصریح کرد : قانون اساسی راهکار برون رفت از بن‌بست‌های سیاسی را مشخص کرده و هرکسی غیر از این را بگوید خلاف قانون صحبت کرده است.

رضایی در مورد فشارهایی که به مجمع درخصوص لایحه پالرمو وارد می‌شود ، گفت : فضایی درست کردند تا مجمع بدون کار کارشناسی بررسی‌ها را انجام دهد. عده‌ای نگران نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند ، اما اگر نظارت مجمع قوی‌تر باشد شاهد بسیاری از تخلفات میلیاردی نخواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه فشارها به مجمع طی یکسال اخیر و از زمان تشکیل هیئت عالی نظارت افزایش یافته است ، گفت : نظارت‌های مجمع می‌تواند جلوی تخلفات از اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی نظام را بگیرد.

 

 


97/12/11::: 7:1 ع
نظر()
  
  

پیام رسون حامی همایش هفته جهانی کارآفرینی

 

 

 

پنل اس ام اس

 

 

متن از پنل اس ام اس شیراز

 

رهبران و بنیانگذاران رشد و بهبود جوامع کارآفرینی 170 کشور ، با تخصص و منابع خود به شبکه سراسری کارآفرینی کمک خواهد کرد.

اندونزی16   نوامبر 2018 :  شبکه جهانی کارآفرینی (GEN) امروز اعلام کرد که راه اندازی  شبکه شتاب ، یک ابتکار برای پشتیبانی از ایجاد ظرفیت و توسعه برنامه برای سازمان های و دولت های پشتیبانی کننده از کارآفرینان است. این اعلامیه به عنوان بخشی از نشست سران کشورهای همسایه، با مقامات دولتی است. کارشناسان سیاست کارآفرینی بیش از 50 کشور در حال بررسی رویکردهای سیاست نوآورانه برای کمک به شرکت های جدید و نوظهور در ضمینه ایجاد اشتغال هستند.

 

 

پنل پیامک شیراز ** اپراتور تبلیغات صوتی ** نمایندگی پیامک *

تبلیغات صوتی ** پنل پیامک ** پنل اس ام اس *

 

 

پرفسور سوزان عامت گفت : پیشرفت های ژن جدید یک تلاش جدید هیجان انگیز است تا از قدرت شبکه های منطقه ای و جهانی برای به دست آوردن راه حل های آزمایش شده و معتبر از سراسر جهان به طور مستقیم به تغییرات سازنده ، بنیانگذاران و نوآوران در جوامع در سراسر جهان است.

او همچنین تأکید کرد که شبکه شتاب به هیچ وجه از یک راه حل مناسب برای همه استفاده نخواهد کرد . ای راهکار چیزی نیست که در سیلیکون ولی یا لندن یا مدلیین یا کانزاس سیتی کار می کنیم و آن را به جوامع جدید کارآفرینی تبدیل می کنیم."

 

پشتیبانی شبکه شتاب بهترین رویکرد داده ها به ساخت اکوسیستم و ارتباطات جهانی را اشتراک گذاری میکند. راه اندازی اعضا و بهره برداری از کارشناسان منطقه ای و بین المللی از شبکه های موجود : *1 شبکه جهانی تحقیقات کارآفرینی *2  شبکه جهانی فرشتگان کسب و کار *3  مدیران کشور مادر( ژنرال) و ....

پیامک صوتی ** ارسال بلک لیست ** ارسال انبوه سیم کارت *

نمایندگی پنل پیامک ** پیام رسون ** نمایندگی پنل پیامک شیراز *

 

شبکه شتاب ژنرال به عنوان یک شریک در برنامه "رشد مرزها" به عنوان یک همکار در حمایت از آموزش 30 شتاب دهنده در منطقه آسیا و اقیانوسیه فعالیت می کند و اعلامیه ها به زودی برای برنامه های خاورمیانه و آمریکای لاتین با همه طرفداران عمومی و خصوصی دنبال خواهد شد.

 

رئیس GEN، گفت: "با شبکه بی نظیری از رهبران کارآفرینی در هر قاره ،  مستند سازی و اعتبار بهترین شیوه های این گروه بزرگ و متمایز و با تجربه را برای تمرکز بر افزایش ارتباطات با تمام شکل ها و اندازه ها و در هر سطح توسعه در جوامع به اشتراک گذاشته میشود.. ما به جوامع کارآفرینی کمک می کنیم تا یکدیگر را بالا ببریم."

GEN Global  برنامه های متعددی را برای جشن، آموزش و تدوین اکوسیستم، مسابقات، تحقیق و حمایت از سیاست برای افزایش مشارکت در کارآفرینی از کوچکترین مالک شخصی به سران دولت ارائه می دهد.

 

 میلیون ها نفر از طریق GEW و ابتکارات GEN از بیش از 170 کشور ، تعهد خود را به توسعه اقتصادی از طریق کارآفرینی نشان داده اند  ، اما اغلب ابزار یا آموزش را برای عملی کردن اهداف تعیین شده توسط سیاست گذاران ، کارآفرینان و کسانی که از آنها حمایت می کنند ندارند.

 

شبکه جهانی کارآفرینی یک بستر از پروژه ها و برنامه های موجود در 170 کشور را به منظور ایجاد آن برای هر کسی که هر جا برای شروع و مقیاس یک کسب و کار آسان تر می شود ، اجرا می کند . با تقویت همکاری و ابتکارات مرزهای بین کارآفرینان ، سرمایه گذاران ، محققان ، سیاست گذاران و سازمان های حمایت از کارآفرینی ، به منظور ارتقاء اکوسیستم های کارآفرینی سالم تر که باعث ایجاد شغل بیشتر ، آموزش افراد ، تسریع در نوآوری و تقویت رشد اقتصادی می شود .

 

 

ما توان آن را داریم تا صدایتان را به گوش همه برسانیم.

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

09164900129**07137325725

شرکت تک رایان سپهرخاورمیانه


  

آیا نمایندگان می‌توانند رئیس‌جمهور را استیضاح کنند؟

 

برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌گویند که در اعتراض به آنچه " عدم توان مدیریتی رئیس‌جمهور روحانی" و " وضعیت نابسامان اقتصادی" خوانده‌اند ، طرح عدم کفایت سیاسی رئیس‌جمهور را تنظیم کرده‌اند.

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌گویند در اعتراض به" عدم توان مدیریتی رئیس‌جمهور روحانی" و " وضعیت نابسامان اقتصادی"  طرح عدم کفایت سیاسی رئیس‌جمهور را تنظیم و به امضای برخی دیگر از نمایندگان مجلس رسانده‌اند. اما یکی از سؤالاتی که از سوی مخاطبان  مطرح شده ، درباره اصل این طرح است؟ که آیا نمایندگان مجلس چنین حق و اختیاری دارند؟ و اگر چنین حقی برای نمایندگان در قانون اساسی محترم شمرده شده، روش و مکانیزم اجرای آن چیست؟ چه تعداد از نمایندگان، چگونه و با چه روشی می‌توانند طرح عدم کفایت رئیس جمهور را تنظیم و اجرا کنند.

 

اصل 89 قانون اساسی درباره اختیارات نمایندگان در قبال وزرا و رئیس‌جمهور تصریح کرده است، "نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند در مواردی که لازم می دانند هیات وزیران یا هر یک از وزرا را استیضاح کنند، استیضاح وقتی قابل طرح در مجلس است که با امضای حداقل ده نفر از نمایندگان به مجلس تقدیم شود. هیات وزیران یا وزیر مورد استیضاح باید ظرف مدت ده روز پس از طرح آن در مجلس حاضر شود و به آن پاسخ گوید و از مجلس رای اعتماد بخواهد. در صورت عدم حضور هیات وزیران یا وزیر برای پاسخ ، نمایندگان مزبور درباره استیضاح خود توضیحات لازم را می دهند و در صورتی که مجلس مقتضی بداند اعلام رای عدم اعتماد خواهد کرد. اگر مجلس رای اعتماد نداد هیات وزیران یا وزیر مورد استیضاح عزل می شود. در هر دو صورت وزرای مورد استیضاح نمی توانند درهیات وزیرانی که بلافاصله بعد از آن تشکیل می شود عضویت پیداکنند. 2. در صورتی که حداقل یک سوم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور را در مقام اجرای وظایف مدیریت قوه مجریه و اداره امور اجرایی کشور مورد استیضاح قرار دهند، رئیس جمهور باید ظرف مدت یک ماه پس از طرح آن در مجلس حاضرشود و در خصوص مسائل مطرح شده توضیحات کافی بدهد. درصورتی که پس از بیانات نمایندگان مخالف و موافق و پاسخ رئیس جمهور، اکثریت دوسوم کل نمایندگان به عدم کفایت رئیس جمهوررای دادند، مراتب جهت اجرای بند 10 اصل یک صد و دهم به اطلاع مقام رهبری می رسد.

اما روش اجرای این طرح در آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی قید شده و قانون اساسی صرفاً به کلیات حقوقی و اختیارات نماندگان پرداخته است. آئین نامه درباره روش اجرای این طرح تصریح کرده است
‌ماده 1 - تقاضای رأی به عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور وقتی قابل طرح در مجلس است که حداقل به امضای یک سوم نمایندگان‌منتخب رسیده باشد.
‌ماده 2 - تقاضای مزبور باید کتباً در جلسه علنی به رئیس مجلس داده شده، این تقاضا باید در اولین جلسه قرائت و از رسانه‌های گروهی به اطلاع‌عموم برسد.
‌ماده 3 - وقت برای مذاکره طرفین هر کدام حداکثر پنج ساعت خواهد بود که متناوباً انجام می‌پذیرد.
‌تبصره 1 : مدت صحبت برای هر یک از موافقین یا مخالفین حداکثر نیم ساعت خواهد بود که با رأی مجلس تا یک ساعت قابل تمدید است.
‌تبصره 2 : رئیس جمهور می‌تواند در جلسات شرکت نماید و پنج ساعت وقت به ایشان و نمایندگان موافق وی تعلق دارد و هر طور که بخواهند‌می‌توانند تقسیم نمایند.
‌ماده 4 - رأی‌گیری در مورد عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور علنی با ورقه بوده و با رأی دو سوم نمایندگان حاضر در جلسه به تصویب می‌رسد.
‌قانون فوق مشتمل بر چهار ماده و دو تبصره در جلسه علنی چهارشنبه 1360.3.27 با حضور اعضای شورای نگهبان به تصویب مجلس رسیده و‌شورای نگهبان آن را تأیید نموده است.

و اما، گرچه این طرح مطابق اختیارات تصریح شده نمایندگان مجلس شورای اسلامی است اما تعداد متقاضیان تا کنون به گفته حسین نقوی 10 نفر هستند. لذا میزان امضا اجازه ارائه طرح و حتی تقدیم آن به هیئت رئیسه مجلس را نمی‌دهد.

البته در این بین، برخی نمایندگان مجلس همچون احمد سالک، مطرح شدن چنین طرحی را برای اقتصاد کشور نافع نمی‌دانند و می‌گویند که تجربه نشان داده که چنین تلنگر‌های به برخی مسئولین نتیجه بخش نبوده است اما سید حسین نقوی دیگر نماینده اصولگرای مجلس، می‌گوید که این طرح مخالفان قابل توجهی در مجلس دارد اما حامیان که فعلا به گفته او، 10 نفر هستند اصرار دارند که طرح به سرانجام برسد.

بر همین اساس، برخی کارشناسان و تحلیل‌گران نیز می‌گویند، طرح عدم کفایت سیاسی رئیس‌جمهور  در شرایط کنونی در بعد داخلی و بین‌المللی نتیجه خاصی برای کشور نخواهد داشت و حتی ممکن است به گفته آنها به تنش‌های سیاسی در کشور دامن بزند؛ اما جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی این نظر را رد کرده و می‌گوید که این طرح، جزو اختیارات قانونی نمانیدگان مجلس است و نمایندگان برای دفاع از حقوق مردم پاسدار قانون اساسی باشند و برای دفاع از حقوق مردم از هیچ اقدامی دریغ نکنند.

به هر تقدیر، این طرح با 10 امضا در مجلس مطرح شده و اجرای این طرح با این تعداد امضا به لحاظ قانونی مقدور نیست و باید دید که آیا موافقان این طرح می‌تواند آنرا برای اجرا به نصاب لازم برسانند یا آنکه کار در حد زمزمه باقی خواهد ماند.

 



  
  

رشد فزاینده تبلیغات پیامکی

 

 

 

پنل اس ام اس

 

متن از پنل اس ام اس شیراز

 

در  اوایل  سال جاری ، گزارشی توسط مدیران  اجرایی منتشر شد که : تنها 20 ? از بازاریابان از پنل پیامک وپنل اس ام اس استفاده می کنند . با این وجود ، این آمار از نوامبر سال 2017 تا 235 ?  توسط تیم هایبازاریابی اس ام اسی و تبلیغات پیامکی افزایش می یابد . علیرغم آمار آهسته ی در حال تغییر ، واضح است که تغییرات در حال صورت گرفتن است.

 

در عین حال متوسط آمار باز کردن ایمیل ، به طور چشمگیری کاهش یافته است ، روزانه ??افراد به وسیله ایمیل های مختلف بمباران می شوند که تمایلی برای خواندن و دیدن آن ندارند و آنها را در لیست اسپم قرار داده اند ، حتی گوگل هم فیلتر کردن پیام ها را آغاز کرده است ، به طوری که Gmail کاربران را با پیام هایی از مخاطبان معمول خود باز می کند.

 

زیبایی بازاریابی پیامکی عدم وجود این پیامها و حذف این فیلترها است. پنل پیامک شیراز به شکلی طراحی شده است که عملا برای رسیدن به مخاطبان خود تضمین شده است . اغلب ، پیام تحویل داده می شود و پیام مشاهده می شود.

 

 

ارسال بلک لیست ** تبلیغات صوتی ** نمایندگی پنل پیامک شیراز *

نمایندگی پیامک ** پنل پیامک شیراز ** ارسال انبوه سیم کارت *

 

 

به نظر شما متوسط ??پیام روزانه در صندوق پستی شما چقدر است؟ آیا شما به سختی وارد سیستم میشوید تا 78 پیام جدید خود را مشاهده کنید؟ یا به صورت اتوماتیک فرض می کنید که 70 پیام از آن اسپم هستند؟ استفاده از اپراتور تبلیغات صوتی و پیامک صوتی ، پیامدهای منفی مشابهی ندارد. مدیران بازاریابی از اشتباهات ایمیل مطلع شده اند و اکنون از اینکه آنها فقط با افرادی که به طور صریح خواسته شده است با آنها تماس بگیرند ، اطمینان دارند.

 

این نوع ارتباط ، برای راحتی مصرف کنندگان و کسب و کار به طور یکسان انجام می شود . تبلیغات اس ام اسی   می تواند زمانی که مردم انتظار ندارند به دست آنها برسد ، که اغلب دقیقا زمانی است که آنها نیاز به شنیدن پیام شما  دارند . اگر یک مشتری تصمیم برای خرید روزانه داشته باشد ، استراتژی های بازاریابی تلفن همراه بیشترین مزیت های  را برای برقراری ارتباط و  معاملات در اختیارتان میگذارد.        

 

در حال که استفاده از گوشی های هوشمند افزایش یافته است ، مرورگر دسکتاپ کمتر مورد استفاده قرار میگیرد . با استفاده از نمایندگی پنل پیامک و پنل نمایندگی مردم می توانند بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی و بر اساس تقاضا ، در زمان واقعی ارتباطات بین دو طرف که می خواهند با یکدیگر در ارتباط باشند ، شرایط مهیا میشود.

 

.تبلیغات موثر بهترین گزینه برای پیشرفت و ارتقا کسب و کارتان است

.ما توان آن را داریم تا صدای شما را به گوش همه برسانیم

09164900129**07137325725

شرکت تک رایان سپهر خاورمیانه


  

تحریم مشکل حادی برای کشور ایجاد نمی‌کند ، در عمل ثابت کردیم ، اقتصاد ایران بن‎بست ندارد.

 

 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت : امروز بعد از آنکه دشمن تمامی راهها از جمله راه‌های نظامی و سیاسی را امتحان کرد و دید که نمی‌تواند به صفوف متحد مردم نفوذ کرده و آسیبی به کشور برساند، بخش اقتصادی کشور را هدف گرفته است.

چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد و در این مدت ، با همت جوانان غیور این مرز و بوم ، نهادها و ارگان‌هایی در بستر جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده‌اند که با تلاشی جهادگونه ، توانمندی‌ها و دستاوردهای متعددی برای کشور عزیزمان ایران به‌ارمغان آورده‌اند.

بدون شک یکی از این نهادهای مؤثر در عرصه اقتصادی کشور، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) است که کنار دولت و بخش خصوصی ، به‌عنوان بازوی توانمند ایران اسلامی ظاهر شده و هر جا نیاز به حضور جهادگونه متخصصان این قرارگاه بوده ، شاهد نقش‌آفرینی آنها در پروژه‌های مهم و زیربنایی کشور بوده‌ایم.

در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی با «سعید محمد» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به گفت‌وگو نشسته‌ایم تا دستاوردها و توانمندی‌های این نهاد موفق جمهوری اسلامی ایران را از زبان فرمانده جویا شویم.

آنچه در ادامه آمده حاصل بخش نخست این گفت ‌وگو است.

 

**قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) ، به‌حق مولود خلف انقلاب اسلامی است. بفرمایید : که این فرزند خلف چه دستاوردهایی برای کشورمان داشته و در چهل‌سالگی انقلاب به چه توانمندی‌هایی رسیده؟

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) از سال 1368 بلافاصله بعد از اتمام جنگ تحمیلی بر اساس اصل 147 قانون اساسی که به نیروهای مسلح این اجازه را می‌دهد که در زمان صلح بتواند با توان و تجربه خودشان به سازندگی کشور عزیزمان کمک کنند و در آن زمان هم با فقدان پیمانکاران توانمند و تحلیل رفتن توان پیمانکاری در کشور مواجه بودیم ، لذا مجموع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر آن شد که در حوزه احداث زیرساخت‌های کشور کمک کند و با آرایش تیم‌های مهندسی خودش که از تجربه بسیار غنی در دوران دفاع مقدس برخوردار شده بودند ، در حوزه‌های مختلف به‌کمک دولت در آن زمان شتافت و سعی بر آن شد که خلأ شرکت‌های خارجی پر شود.

همه زیرساختها در زمان جنگ تحمیلی آسیب دیده بود و در بخش‌های مختلف سدسازی ، نیروگاه‌سازی ، راه‌سازی ، ریلی ، پالایشگاهی ، پتروشیمی و تقریباً در تمامی حوزه‌ها کشور خلأ داشت و اگر قرار بود در آن زمان ساخت‌وساز ما به‌صورت جدی پیگیری شود ، قطعاً یک نگاه عمیقی باید به توان خارج از کشور می‌شد ؛ منتها با خودباوری مجموعه نیروهای انقلاب و تکیه بر جوانان و اعتقاد به مبحث "ما می‌توانیم" که حضرت امام در وجود تک تک مردم عزیز کشورمان نهادینه کرده بودند ، قرارگاه هم به‌عنوان فرزند حضرت امام در تلاش بود تا در همین حوزه بتواند خدمات‌رسانی کند و تقریباً قرارگاه در تمامی حوزه‌های ساخت در همان دهه اول مسلط شد و با توجه به اینکه 30 سال از عمر قرارگاه می‌گذرد ، در این مدت قرارگاه در تمامی حوزه‌های فنی و مهندسی ورود کرد و بسیار سریع توانست کیفیت کار در بخش‌های مختلف پیمانکاری را ارتقا دهد و کمک دولت‌ها باشد و به‌عنوان یک بازوی امین و قدرتمند کنار همه دولت‌ها طی این سالها خدمت‌رسانی کرده است.