سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تندخویى گونه‏اى دیوانگى است ، چرا که تندخو پشیمان شود و اگر پشیمان نشد دیوانگى او استوار بود . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
پنل پیامک ، پنل اس ام اس ، پیامک صوتی ، پنل پیامک شیراز ، پنل اس ام اس شیراز ، نمایندگی پیامک ، تبلیغات صوتی ، ارسال انبوه پیامک ، تبلیغات پیامکی ، سرویس پیام کوتاه ، پنل پیامک صوتی ، پنل پیامک پیام رسون ، پنل نمایندگی ، 50001400 ، بازاریابی اس ام اسی ، بازاریابی پیامکی ، متن پیامکی ، پیامک تبلیغاتی ، کلمات کلیدی ، نمایندگی پیانمک ، نمتایندگی پیامک ، یامک صوتی ، کارت ویزیت الکترونیک ، نظر سنجی اس ام اسی ، نظرسنجی SMS ، نمایندگی پنل پیامک ، سیمکارت انبوه ، تبلیغات سیم کارتی ، برچسب ها: ارسال اس ام اس انبوه به استان کهگیلویه و بویراحمد ارسا ، برچسب ها: راهکارهای اس ام اس برای تجارت الکترونیک تجارت الکترونی ، بلک لیست مخابرات ، پنل اس ام ، اپراتور پیامکح صوتی ، پنل اس ام اس اهر پنل اس ام اس مرند پنل اس ام اس مراغه پنل اس ام ، ارسال بلک لیست ، ارسال پیامک انبوه ، اس ام اس ، اس ام اس پیامک های متنی اس ام اس یا پیامک های متنی نظر سنجی اس ا ، اس ام اس یا پیامک های متنی ، انبوه سیمکارت ، بازار یابی اس ام اسی ، پیام کوتاه ، پیام کوتاه آنلاین ، پیامک انبوه ، ÷نل اس ام اس ، پنل سیم کارت ، پیامک های متنی ، پیامکصوتی ، چرا کسب و کار شما به اس ام اس انبوه نیازمند است ، سامانه پیام کوتاه , سامانه پیام کوتاه رایگان , سامانه پیام کوتاه ، سامانه پیامک پیام رسون ، سامانه پیامکی کل کشور ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :50
کل بازدید :89953
تعداد کل یاداشته ها : 444
103/2/17
3:1 ص

5 نکته درباره ارسال انبوه پیامک برای سازمانها

 

SMSRESON.INFO

متن از پنل اس ام اس شیراز

 

بعداز گذشت 10سال کسب تجربه در انواع پنل پیامک ، پنل اس ام اس ، نمایندگی پیامک ،  ما می دانیم که کدام سوالات را مردم بیشتر از شما میپرسند و کدام سوالات را باید از آنها بپرسید، اما نمی شود.

در این پست، ما برخی از جزئیات را برایتان خواهیم گفت که به شما کمک می کند تا درک کنید که پیام کوتاهبرای کسب و کار شما موثر هستند، چقدر می توانید انتظار داشته باشید و چه چیزی را در یک ارائه دهنده سرویس پیام کوتاه دنبال کنید.

 

لیستی که باید از پنل اس ام اس و پنل پیامک برای کسب وکارتان بدانید.

پس از خواندن این چند آیتم شما اطمینان خواهید داشت که می توانید تصمیم مناسب برای بازاریابی پیامکیو تبلیغات صوتی را بگیرید.

1* چگونه با کانال های بازاریابی مشابه مقایسه می شود؟

هنگام استفاده از پنل پیامک و پنل نمایندگی برای کسب و کارتان، مقایسه آن با کانال های بازاریابی مشابهی که احتمالا از آنها استفاده می کنید مفید است. مقایسه می تواند به شما کمک کند که چه مقدار تلاش و بودجه را برای بازاریابی اس ام اسی اختصاص دهید.

پیام متنی یک فعالیت مبتنی بر مجوز است، بنابراین ما آن را با دو کانال دیگر مقایسه میکنیم که (بیشتر) نیاز به انتخاب دارند: ایمیل و رسانه های اجتماعی. از اطلاعات زیر متوجه میشویدکه تبلیغات پیامکی پیامک صوتی به طور معمول می توانند در بیشتر و بیشتر درگیر شدن با هزینه پایین تر از این دو کانال باشند.

نرخ باز / خواندن

طبق جدید ترین آمار جهانی انجام شده ، در حالی که تنها 29 درصد توییت ها، 22 درصد ایمیل ها و 12 درصد از پست های فیس بوک همیشه خوانده می شوند، پیام کوتاه ومتن پیامکی  با 98 درصد شگفت آور

 (90 درصد در سه دقیقه اول) خوانده می شوند.

 

 

2*چقدر هزینه دارد؟

نمایندگی پنل پیامک پیام رسون برترین پنل نمایندگی و یکی از مقرون بصرفه ترین وکامل ترین پنل نمایندگی پیامک در سطح کشور میباشد. ارائه پنل نمایندگی و نمایندگی پنل به صورت رایگان وپایین ترین تعرفه ارسال پیامک (80ریال ثابت) یکی از افتخارات شرکت اهورا اطلس فارس وشرکت تک رایان سپهر خاورمیانه است.

به یاد داشته باشید زمانی که شما متن پیام را با سایر کانال های بازاریابی مقایسه می کنید، باید هزینه های هر تعامل یا تبدیل را نسبت به هزینه هر فرستنده مقایسه کنید. هزینه هر فرستنده ممکن است در ایمیل یا پست تبلیغاتی اجتماعی پایین تر باشد، اما هزینه آن در هر مبحث در آن کانال ها نسبت به پیام های متنی بسیار بالاتر است.

 

3*آیا MMS موثر تر از SMS است؟

تعداد کارکتر پیامک تا 160 حرف است. متن پیام های چندرسانه ای (MMS) می تواند بیش از 160 کاراکتر داشته باشد، اما استفاده رایج از MMS برای ارسال فایل های رسانه ای است نه پیامک تبلیغاتی ،به طور معمول، یک پیام MMS می تواند تا 500 کیلوبایت دیتا باشد: به اندازه کافی برای یک تصویر با کیفیت یا 30 ثانیه صوتی یا تصویری.

بنابراین، یکی از تفاوت های اصلی میان اس ام اس و MMS، توانایی اضافه کردن تصاویر است. اما تصاویر واقعا مهم هستند؟

با توجه به ارزیابی انجام شده وقتی مردم اطلاعات را می شنوند، احتمال دارد که سه روز بعد تنها 10? از این اطلاعات را به یاد داشته باشند. با این حال، اگر یک تصویر مربوطه با همان اطلاعات مرتبط شود، افرادی سه روز بعد 65? از این اطلاعات را حفظ کردند.منطقی است که متن ارسال شده با تصاویر می تواند در تأیید پیام در ذهن گیرنده موثر باشد.

4*شرایط کلیدی مورد استفاده در ارسال پیامک انبوه چیست؟

همانطور که شروع به کاوش انبوه پیامک تبلیغاتی می کنید، باید بدانید که زبان چیست؟ بسیاری از اصطلاحات ما استفاده می شود ساده است، اما برخی از آنها نیاز به توضیح دارد زیرا درکار ما از آنها استفاده می شود.

 

کلمات کلیدی و کدهای کوتاه:

شما احتمالا یک علامت به این شکل دیده اید: "متن PIZZACO" به 313131 برای کوپن 5? تخفیف از شرکت Pizza بسیار معروف دیده می شود. در این جمله "PIZZACO" کلمه کلیدی است و 313131 کد کوتاه است. فقط یک کلمه کلیدی PIZZACO در کد کوتاه 313131 وجود دارد. اگرچه ممکن است (و گران قیمت) کد کوتاه اختصاصی شما را اجاره دهد، اکثر کدهای کوتاه بین کسب و کارها به اشتراک گذاشته می شوند. بنابراین، ممکن است یک فروشگاه پیتزا دیگر با استفاده از کد کوتاه 313131 مشترک باشد، اما باید از کلمه کلیدی دیگری از PIZZACO استفاده کنند.

 

5* بهترین سرویس پیام رسان وپنل اس ام اس پیام رسون را برای کسب و کار شما

به سادگی یک ابزار خرید چیزی نیست که شما را موفق کند. بلکه  ویژگی ها، قابلیت استفاده و حمایت از یک شرکت است که کمک بسیاری به کسب و کارشما  با ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی ، تبلیغات صوتی می کنند. اینجا سه ??مورد برای جستجو وجود دارد.

امکانات

در این زمان، ممکن است فقط ذکر شود گاهی اوقات به یک لیست از مخاطبین یک پیامک ارسال کنید. اما شما می توانید با پنل پیامک بفرستید. خودتان را با ارائه یک سرویس دهنده محدود با مجموعه ای از ویژگی های محدود خود محدود نکنید. خودتان را با یک ارائه دهنده خدماتی که قابلیتهای قویتری از قبیل:

*کیفیت برتر خدمات و قیمت مناسب ، مقرون به صرفه ترین تعرفه ارسال پیام کوتاه 
*تبلیغات پیامکی پر بازده و هدفمند برای تمامی مشتریان گرامی جهت افزایش درآمد 
*امکان ارسال به بلک لیست (شماره های مسدودی) با باشگاه مشتریان 
*سرویس های متنوع و پنل های متفاوت با امکانات فراوان 
*بیش از 7 سال افتخار خدمت رسانی و سابقه درخشان و تحت نظارت سازمان های مربوطه 
*اعطای نمایندگی فعال در تمامی استان ها جهت فعالیت 
*نوآوری و کاربردپذیری و ارائه امکانات و ابزارهای نورآورانه برای ارسال و دریافت پیامک 
*پایداری منابع سخت افزاری و خدمات پشتیبانی و قابلیت اطمینان 
*پشتیبانی حرفه ای برای پاسخ به سوالات و مشکلات احتمالی کاربران در زمان استفاده از سامانه 
با ما دقیقا به هدف بزنید.......

شهرت

شما با استفاده از یک نام تجاری نا آشنا میتوانید با داشتن یک حامی قدرتمند و کارآزموده و ارائه خدمات و اجناس و کالای مرغوب از شما شهرتی جهانی پیدا کنید ویا برای رشد بیشتر خود میتوانید:

*به طور موثر محصولات و خدمات خود را ارتقا دهید

*افزایش تعامل با مشتریان

*هشدار را به مشترکین خود ارسال کنید

*یادآوری های قرار ملاقات خودکار

 

*شرکت تک رایان سپهر خاورمیانه بهترین ها را برایتان به ارمغان می آورد*

*همین حالا با ما تماس بگیرید.071373257252*


  

مبتلا نشدن به بزرگترین بیماری قرن بستگی به شیوه شما زندگی دارد.

 

یک مسؤل وزارت بهداشت گفت: افراد بالای 30 سال که اضافه وزن دارند و در معرض چاقی هستند، بیشترین مبتلایان به دیابت را تشکیل می ‌دهند.افراد در معرض خطر با انجام تمرینات منظم ورزشی می توانند از بروز دیابت تا حد زیادی جلوگیری کنند.

دکتر علیرضا مهدوی در آستانه هفته ملی دیابت با تاکید براهمیت نقش خانواده در کاهش ابتلا به بیماری دیابت اظهار داشت: با توجه به اینکه فرد در ابتدا در بستر خانواده متولد شده و پرورش پیدا می‌کند، عادات غذایی و سبک زندگی را در این بستر فرا می‌گیرد و از آنجا که ابتلا به بیماری دیابت به خصوص از نوع 2 رابطه زیادی با شیوه زندگی فرد دارد، بنابراین باید به این بخش توجه بیشتری شود.

 وی با بیان اینکه بیماری دیابت با روند افزایشی در سراسر جهان روبرو است، افزود: تقریبا از سه دهه قبل موجی از بیماری دیابت نوع 2 در دنیا آغاز شده و روبه افزایش است و بیماری دیابت را می‌توان بزرگترین اپیدمی قرن دانست چراکه تاکنون هیچ بیماری در دنیا با این سرعت رشد نکرده است، اما در ایران طبق هدف گذاری‌ها، روند روبه رشد بیماری دیابت تا سال 1404 باید متوقف شود. 

مدیر برنامه کشوری پیشگیری و کنترل دیابت وزارت بهداشت با اشاره به آمار جهانی ابتلا به بیماری دیابت نوع 2، عنوان کرد: در حال حاضر 420 میلیون فرد 20 تا 70 ساله در دنیا به بیماری دیابت نوع 2 مبتلا هستند و این آمار تا سال 2045 بیش از 690 میلیون نفر در جهان خواهد رسید. 

 مهدوی درخصوص آمار مبتلایان به دیابت نوع 2 در ایران گفت: در ایران 11 درصد افراد بالای 25 سال (بیش از 5 میلیون نفر) با تشخیص دیابت نوع 2 و 18 درصد افراد بالای 25 نیز پره دیابتیک شناسایی شده اند.  

 وی درخصوص افراد پیش دیابتیک گفت: پیش دیابت در حقیقت "پیش تشخیص" دیابت است و می ‌توان آن را به منزله نشانه هشدار تلقی کرد. پیش دیابت عارضه ‌ای است که در آن میزان گلوکز (قند) خون بالاتر از حد طبیعی است، اما این افزایش به اندازه‌ ای نیست که دیابت محسوب شود. پیش دیابت بیانگر این است که چنانچه تغییرات ضروری در شیوه زندگی به وجود نیاید، در آینده دیابت نوع 2 بروز خواهد یافت. اما خوشبختانه می ‌توان از تبدیل پیش دیابت به دیابت نوع 2 جلوگیری کرد. با داشتن رژیم غذایی سالم، کاهش وزن، حفظ وزن مناسب و فعالیت بدنی منظم و مستمر می‌توان میزان قند خون را به حد طبیعی بازگرداند. عوارض قلبی دیابت در شرایط پیش دیابت هم بوجود می آیند.

 مدیر برنامه کشوری پیشگیری و کنترل دیابت وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به جامعه هدف بیماران دیابتی افزود: افراد بالای 30 سال که اضافه وزن دارند و در معرض چاقی هستند، بیشترین مبتلایان به دیابت را تشکیل می ‌دهند.

 مهدوی درخصوص اقداماتی که وزارت بهداشت در جهت شناسایی و کنترل بیماری دیابت انجام داده است، توضیح داد: وزارت بهداشت از سال 83 برنامه کشوری پیشگیری و کنترل بیماری دیابت نوع 2 را با غربالگری و بیماریابی آغاز کرده است و در سال 89 نیز برنامه شهری کنترل و شناسایی بیماری دیابت به آن افزوده شد. از سال 1393 نیز با شروع طرح تحول سلامت و ادغام خدمات که در راستای آن در تمامی پایگاه های بهداشت مراجعه کنندگان از لحاظ عارضه های قلبی و عروقی مورد بررسی قرار می گیرند و در کنار آن غربالگری بیماری دیابت نیز برای آنها انجام می شوند. بیماران پس از شناسائی مراقبت میشوند.

وی با اشاره به برنامه کشوری وزارت بهداشت برای پیشگیری از ازدیاد مبتلایان به دیابت اظهار کرد: اجرای برنامه های آموزشی و تربیت مربیان، بهبود شیوه زندگی مبتلایان به دیابت و اطلاع رسانی به آنها از جمله این برنامه ها است. 

چاقی و خطر افزایش بیماری دیابت

مدیر برنامه کشوری پیشگیری و کنترل دیابت وزارت بهداشت با تاکید براینکه چاقی ارتباط زیادی در ابتلا به بیماری دیابت دارد، تصریح کرد: افراد چاق با زندگی کم تحرک، بیشتر از سایر افراد، مستعد ابتلا به دیابت هستند. چاقی و کم تحرکی بدنی عوامل خطرزایی برای دیابت قندی نوع 2 بوده و کاهش وزن در کوتاه مدت، حساسیت به انسولین و ترشح انسولین را بهبود می بخشد.

مهدوی با بیان اینکه 85درصد بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 چاق هستند، عنوان کرد: با توجه به اهمیت چاقی در ایجاد اختلالات متابولیکی و نقش اسیدهای چرب آزاد خون و چربی احشائی در مقاومت به انسولین می‌توان نتیجه گرفت که ارتباط تنگاتنگی بین چاقی و دیابت نوع 2 وجود دارد و بررسی عوامل منجر به چاقی در سنین اولیه عمر و سالهای ابتدایی نوجوانی نتایج بهتر و دقیق تری در درمان افراد بیمار خواهد داشت. 

 وی گفت: عوامل زیادی وجود دارند که احتمال ابتلا به دیابت را افزایش می ‌دهند. سن، نژاد، بارداری، استرس، برخی داروها، ژنتیک و سابقه‌ خانوادگی، کلسترول و چاقی از این عوامل هستند. در میان این عوامل، چاقی یا اضافه وزن بیش از بقیه خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می ‌دهد. بیش از 90 درصد افرادی که از دیابت نوع دو رنج می ‌برند، مشکل چاقی یا اضافه وزن دارند. با اضافه وزن یا چاقی به بدن فشار بیشتری برای استفاده از انسولین وارد می‌ شود. نتیجه‌ این امر افزایش خطر دیابت است. 

ورزش و تحرک بدنی، موثر در کاهش دیابت 

 مهدوی درخصوص نقش ورزش در کاهش روند ابتلا به بیماری دیابت گفت: بهره گیری از ورزش و رژیم غذایی حتی برای افراد سالم که قصد پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت را دارند بسیار حائز اهمیت است. به طوریکه افراد در معرض خطر با انجام تمرینات منظم ورزشی می توانند از بروز دیابت تا حد زیادی جلوگیری کنند و در افراد مبتلا به دیابت انجام تمرینات ورزشی کمک زیادی به کنترل وزن، تعادل بهتر قند خون، کاهش نیاز به داروها و انسولین، متعادل نگه داشتن چربی خون و کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می کند.

 


  
  

هشدار عفو بین الملل درباره اعدام قریب الوقوع شیعیان در عربستان

سازمان عفو بین الملل درباره اعدام قریب الوقوع شماری از شیعیان در عربستان هشدار داد.

 سازمان عفو بین الملل درخصوص اجرای احکام اعدام صادره از دادگاه های عربستان علیه 12 نفر از شهروندان شیعه این کشور به اتهام واهی آنچه جاسوسی برای ایران خوانده شده است، هشدار داد.

هبه مرایف مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین المل گفت: خانواده های محکوم شدگان از انتقال آنها به ریاست دستگاه امنیت کشور وابسته به دربار پادشاهی سعودی احساس ترس و نگرانی می کنند.

وی افزود: این تحول و کمبود اطلاعات و فضای محرمانه مربوط به اقدامات قضایی همه و همه از اجرای قریب الوقوع حکم اعدام این افراد حکایت دارد.

مرایف گفت: احکام اعدام این 12 نفر بعد از اجرای یک محاکمه گروهی ناعادلانه صادر شده است.

سازمان عفو بین الملل از مسئولان سعودی خواسته است تا این احکام را فوری لغو و عملیات اعدام را به طور رسمی متوقف کند.

این سازمان وضعیت 34 شهروند شیعه عربستانی از جمله چهار کودک و نوجوان را که در انتظار اعدام به خطر فعالیت هایی که مسئولان سعودی به زعم خود آن را خطرناک برای امنیت ملی عربستان خوانده اند، مستند سازی کرده است.

در آغاز سال 2016 میلادی مسئولان سعودی ده ها نفر از جمله آیت الله شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان را اعدام کردند که موجی از اعتراضات و محکومیت های گسترده را در سطح داخلی و خارجی عربستان به همراه داشت.

رژیم سعودی در سال های اخیر برای مقابله با خواسته های مشروع و قانونی شیعیان عربستان از جمله رفع تبعیض و برقراری عدالت و حق آزادی بیان دست به بازداشت، پرونده سازی و صدور احکام سیاسی اعدام و زندان برای رهبران و فعالان شیعه زده است.

 


  
  

اثر شگفت انگیز قهوه بر پارکینسون و آلزایمر

 

 

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف روزانه یک فنجان قهوه تلخ در صبح، می‌تواند خطر بروز پارکینسون و آلزایمر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به گزارش دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف روزانه یک فنجان قهوه تلخ در صبح، می‌تواند خطر بروز پارکینسون و آلزایمر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، این پژوهش که در کانادا صورت گرفته تأیید می‌کند، کافئین موجود در قهوه می‌تواند به کاهش ریسک بروز بیماری پارکینسون  و آلزایمر کمک کند. 

پارکینسون، همان لرزش در وضعیت استراحت است که شیوع آن بیشتر در سنین پیری است اما در جوانان هم دیده می‌شود؛ شیوع آن در تمام مناطق دنیا یکسان است یعنی درصد شیوع بیماری با تغییر در منطقه خیلی فرق نمی‌کند.

به طور کلی این بیماری بر اثر از بین رفتن سلول‌های ترشح کننده ماده‌ای به نام دوپامین که یک انتقال دهنده عصبی است رخ می‌دهد.

بعد از آلزایمر، پارکینسون شایع‌ترین بیماری مخرب اعصاب به حساب می‌آید؛ پارکینسون بیماری مزمن و پیشرونده‌ای است که در آن سلول‌های ترشح‌کننده دوپامین در جسم سیاه در مغز می‌میرند و در فقدان دوپامین حرکات بدن نامنظم می‌شود.

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، بیماری پارکینسون تا 7 سال آینده، یک پنجم رشد می‌کند و تا سال 2040، موارد ابتلا به آن با 2 برابر افزایش رو به رو خواهد بود.

وبور، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه کانادا می‌گوید: بررسی‌های متعدد نشان داده است، مواد شیمیایی تشکیل دهنده قهوه برای حفظ قدرت شناختی مغز مفید است.

در سال 2006 میلادی 26 میلیون و ششصد هزار نفر در جهان به بیماری آلزایمر مبتلا بودند و پیش‌بینی می‌شود که در سال 2050 میلادی از هر 85 نفر یک مبتلا به آلزایمر وجود داشته باشد. 

پنج درصد از جمعیت 65 ساله و بالاتر به بیماری آلزایمر متوسط تا شدید مبتلا هستند و این در حالیست که 10 تا 15 درصد سالمندان در همین گروه سنی از بیماری آلزایمر خفیف رنج می‌برند.

 


  
  

سایه شهاب ایرانی بر آسمان حیفا و تل‌آویو

 

رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی بالغ بر 10 پایگاه هوایی مهم دارد. "تل نوف" ، "حتزار"، "حاتزوریم" و "بن گوریون" از جمله پایگاه های هوایی راهبردی ارتش اسرائیل در سرزمین های اشغالی است که با توجه به برد موشک بالستیک شهاب، در صورت هرگونه اشتباهی این پایگاه ها با این موشک ها نابود خواهد شد.

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوی‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

خانواده «شهاب» را باید نامدارترین نسل موشک‌های ایرانی دانست که در 3 رده شهاب 1، 2 و 3 تولید شده است.  این موشک‌ها که در انواع میان‌برد و دوربرد ساخته شده‌اند، می‌توانند به راحتی مواضع دشمنان احتمالی در منطقه را مورد هدف قرار دهند. خانواده موشک شهاب از سال 81 تاکنون به طور رسمی ساخته می‌شود. این موشک یک موشک میان برد بالستیک است که در ابتدای آزمایش‌ها، 1300 کیلومتر برد داشت، اما با تلاش مهندسان ایرانی بهینه شد و برد آن به 2100 کیلومتر رسید. آزمایش‌های این موشک از سال 1377 تا 1382 ادامه داشت و سرانجام در تیرماه سال 1382 رسماً به آمار موشک‌های ایرانی افزوده شد. این موشک از سوخت مایع برای تهیه نیروی پیشران استفاده می‌کند. این موشک برای نخستین بار در میدان آزادی و در هفته دفاع مقدس به نمایش همگان در آمد. 

 پس از آزمایش موشک شهاب 3 در سال 1377 و اعلام مشخصات آن از جمله بُرد، نگاه دشمنان به توانایی موشکی ایران تغییر کرد، زیرا ارائه نمونه‌های جدیدتر از خانواده موشک های شهاب نشان دهنده رسیدن ایران به سطوح بالای فناوری موشکی بود که نوید محصولات مرگبارتری را در آینده می‌داد و این موضوع ترس دشمنان را چندین برابر می کرد. وزن موشک شهاب 3، 16 تن و قطر آن 1?3 متر و طول این موشک در حدود 16متر می‌باشد. وزن خشک این موشک 2180کیلوگرم است و قادر به حمل یک کلاهک 760 تا 1000 کیلوگرمی می‌باشد. این موشک ها 17 متر طول دارند و قادر هستند کلاهکی به وزن هِزار کیلوگرم را تا مسافت 1300 تا 1500 کیلومتر حمل کنند.

در نمونه جدید شهاب، برد این موشک به 2200 کیلومتر افزایش و خطای هدف‌گیری که در نسل قبلی نسبت به برد آن 8 در ده‌هزار بوده، در نسل جدید، به 2 در ده‌هزار کاهش یافته است. موتور موشک شهاب3، حدود 27هزار کیلوگرم نیروی رانش تولید می‌کند که برای طی مسافت دو هزار کیلومتر کافی است. راهکار افزایش برد موشک نیز استفاده از کلاهک‌های کم وزن‌تر است و به همین دلیل، وزن کلاهک‌های از 760 تا هزار و 200 کیلوگرم متفاوت است. یکی از نکات جالب توجه موشک شهاب، دقت هدف‌یابی و رهگیری است که با کم ترین میزان خطا، هدف را منهدم می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی بالغ بر 10 پایگاه هوایی مهم دارد. "تل نوف" ، "حتزار"، "حاتزوریم" و "بن گوریون" از جمله پایگاه های هوایی راهبردی ارتش اسرائیل در سرزمین های اشغالی است که با توجه به برد موشک بالستیک شهاب، در صورت هرگونه اشتباهی این پایگاه ها با این موشک ها نابود خواهد شد. 

نکته جالب توجه خانواده شهاب سیستم اختصاصیِ ناوبری آنها است که موجب شده غربی ها ادعا کنند ایران این موشک‌ها را از کشور‌های دیگر تهیه کرده است؛ اما این سیستم ناوبری و الکترونیکی خانواده شهاب توسط متخصصان ایرانی تهیه شده و جای هیچ بحثی را باقی نگذاشته است. این سیستم علاوه بر آن که قدرت شناسایی و اصابت به اهداف را به گونه‌ای بسیار دقیق در اختیار ایران قرار داده، مکانیزمی دارد که موشک در صورت خروج از مسیر تعیین شده نیز می‌تواند آن را تصحیح کرده و به مسیر بازگشته و درصد اطمینان از برخورد را به نحو چشمگیری افزایش دهد.

نکته دیگر در خصوص بهینه سازی استفاده از موشک‌های شهاب، تغییر زاویه شارژ موشک شهاب است که از این پس با زاویه صفر با سطح افق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تغییر موجب می‌شود تا فواصل آماده سازی شلیک موشک‌ها کم تر شده و قدرت متحرک سازی شلیک‌ها افزایش یابد تا شلیک‌هایی نامحدود در زمان‌های کوتاه را شاهد باشیم.

پایگاه تحلیلی «بیزینس‌اینسایدر» در گزارشی به نقل از کارشناسان نظامی خود در خصوص توانمندی موشکی ایران می‌نویسد که ایران هم‌اکنون بزرگترین نیروی موشکی راهبردی در خاورمیانه را در اختیار دارد و آزمایش‎های مختلف سال‎های اخیرنشان می‌دهد که ایران در حال حاضر موشک‎های بالستیک کوتاه‌برد، میان‌برد وهمچنین موشک‎های کروز و راکت های بردِ بلند را در خاک خود تولید می‌کند.

 
این گزارش در ادامه می‌افزاید: ایران هزاران موشک با سوخت مایع از نوع شهاب 1 با برد 300 کیلومتر، شهاب 2 با برد 500 کیلومتر، قائم با برد 500 تا 800 کیلومتر، شهاب 3 با برد 1000 تا 2200 کیلومتر، و موشک قادر با برد 1500 تا 2000 کیلومتر در اختیار دارد. برد این موشک‎ها به حدی است که می‌توانند پایگاه‌های نظامی آمریکا در همه خلیج فارس را با دقت بالا هدف قرار دهند،همچنین تمام خاک رژیم اشغالگر قدس در تیررس موشک‎های شهاب 3 و قادر قرار دارد و "این یعنی اولین اشتباه رژیم صهیونیستی می تواند آخرین اشتباه آنها باشد".

 

پس از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک‎های بالستیک ایران، «الجزیره» در گزارشی تحت عنوان «قدرت موشکی ایران» ضمن اشاره به اینکه موشک‎های بالستیک در خصوص نشانه‌گیری اهداف دوربرد و قدرت تخریبی نسبت به موشک‎های کروز یا جنگنده‌های سنتی مزایای نظامی بالایی دارند،نوشت که سرعت بالای موشک‎های بالستیک قدرت تخریبی این سلاح نظامی را بالا می‌برد و همچنین رهگیری این نوع موشک به شدت سخت است، حتی سامانه موشکی دفاعی بالستیک بسیار پیشرفته «آمریکن پاتریوتPAC-3» قادر به رهگیری آن نیست.

کشور ما طی سال‌های اخیر توانسته‌  است طیف‌ متنوعی از موشک‌های بالستیک با ویژگی‌های متفاوت برای مقابله با انواع تهدیدات را طراحی و تولید کند که به همین سبب به یکی از قدرت‌های موشکی جهان و منطقه غرب آسیا تبدیل شده است. توانمندی نظامی و دفاعی کشور، بدون شک یکی از مهم ‏ترین محورهای راهبرد نظامی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات است. همینطور بر اساس مولفه‌های قدرت، توان موشکی به عنوان یکی از مهمترین عامل بازدارنده تهاجم نظامی قرار دارد که کشور ما به خوبی از آن برخوردار است.

 

 


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >